İnovasyon nasıl yapılır ?

İnovasyon nasıl yapılır

İnovasyon nedir ?

Kısaca inovasyon ; faaliyet gösterilen her alanda yeni yöntemler kullanılması olarak tanımlanabilir. Türkçede yenilik, yneilenme olarak geçen inovasyon geleceği belirlemede önemli rol oynayan süreçlerdir. Uluslararası şirketlerde küçük işletmelere kadar her alanda hatta kişisel gelişim için bile odaklanılması gereken bir süreçtir.
İlgili resim
İnovasyon nedir ve türleri nelerdir ?

İnovasyon türleri nelerdir ?

Genellikle iki dala ayrılan inovasyon dikey ve yatay olarak tanımlanabilir. Yatay inovasyon ve dikey inovasyondur.
  1. Radikal inovasyon; yapılması en zor olan ve sıfırdan yapılan inovasyon türüdür.
  2. Organizasyonel inovasyon; firmanın iş yapış şeklini değiştiren, süreç üzerinde yapılan inovasyondur.
  3. Ürün inovasyon; olan ürünü geliştirme veya farklı bir ürün geliştirme sürecidir.
  4. Süreç inovasyon; Birim üretim veya kaliteyi arttırma
  5. Pazarlama inovasyon; Müşteri kazanmak için yapılan değişimlerdir.

Firmaların inovatif olması için yapması gerekenler nelerdir ?

Farklı düşünen kişilerin yolunu açmak

Geleneksel yöntemlerle idare edilen şirketlerde farklı bakış açılarına sahip insanlar pek sevilmez. Onların sorumluluk alanları dışına çıktıkları düşünülür ve esas işlerini aksatacaklarına inanılır. Şirketlerinizde farklı düşünen özellikle de bilgi birikimi seviyesine veya cesaretine güvendiğiniz kişilere özgürce kendilerini ifade etme imkanı vermelisiniz.
farklı düşünmek ile ilgili görsel sonucu
Yaratıcı ve farklı düşünmek
Bu imkan ile göreceksiniz ki şirketiniz çok daha hızlı çözümler üretecek ve gelişecektir. Steve Jobs '' A takım oyuncuları ile çalışan şirketler başarılı olacaktır '' der. Bu hususta hassas şirketler bir an bile yerinde sayan şirketlerin yok olduğu günümüz ticaretinde daha sağlam temellerle geleceğe ilerleyeceklerdir.

Zaman zaman tecrübe aktarımı yapmak

Şirket yapısını tıpkı futbol takımına benzetebiliriz. Şirketinizde dinamik gençlere, yetenekli elemanlara ve tabi ki tecrübe sahibi size sahada yardımcı olabilecek kişilere ihtiyaç vardır. Bu kişiler size problemler ulaşmadan tecrübeleri ile olaya müdahale edebilen yada sizle ekip arasında denge kurabilecek kişiler olmalıdır. Ayrıca bu kişiler iş süreçlerinde sürekli eğitim vererek ekibinizin verimini de yükseltir.

Müşteriye kulak vermek ve müşteri ilişkilerine yoğunlaşmak

Müşteri takibi olmazla olmazlarınız arasında olmalıdır. Memnuniyetlerini veya şikayetlerini periyodik olarak gözlemlemeniz işinizin gelişimi için çok önemlidir. Müşterilerinizi gruplara ayırın ve her grup içerisinde deney grupları oluşturun ve onlara rahatsızlık vermeyecek kanallardan geri dönüşler almaya çalışın.
müşteriye kulak vermek ile ilgili görsel sonucu
Müşteriye kulak vermek

Değişen tüketici davranışlarını takip etmek

Günümüzdeki en önemli hususlardan başlıcası ise bu konudur. İnsanlar saniyeler içerisinde dünyanın öbür ucundaki insanlarala iletişimde olabiliyor. Yeni ürünlerin bilgisine ulaşabilir ve hizmetinizden memnun kalmayabilir.  Hızlı etkileşim dünyamızda siz daha ne olduğunu anlamadan şirketiniz tarihe karışmış olabilir. Bu husus ve diğer maddeler için düzenli gözlemle yapmanız şirketinize güç katacaktır.

Ürün pazarlama metotları nelerdir ?

  • Ürünlerin sayısını iyi takip et, düşenleri durdur ve düşüşü engellemek için eylem planı yap
  • Ürün ambalajını geliştir.
  • Müşteriye verdiğin mesajı değiştir.
  • Ürün içeriğini geliştir.
  • Müşteriye ulaşım kanallarını geliştir veya değiştir.

Ürünün liderliğini devam ettirme yolları nelerdir ?

  • Müşteriyi ürün hakkında eğitmek
  • Ekip anlayışına sahip örgüt yapısı
  • Devamlı yenilikleri takip et ve üretmenin yollarını bul
  • Yaptıklarınla tatmin olmamak, kendinle yarışmak ve kendini aşmak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder